• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Thorn, någon som testat på sistone? Full UC?

K

Kullaberg

Gäst
Poäng: 0
Någon som provat och fått beviljat från Thorn på sistone? Erbjuder upp till 100k.
Är det vanlig eller micro uc som tas? Syns skulden hos uc och rapporterar de till uc?
Andra erfarenheter?

tack
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Full UC.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
De finns hos Lendo, så bättre att offra en UC-förfrågan där om du tänkt söka.
 

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
376
Mottagna reaktioner
85
Poäng
247
Jag sökte ju samlingslån hos Lendo och fick nej pga mina dåliga förutsättningar med bet.anmärkningar. Jag har länge 'sneglat' på Thorn och mest läst ris om dem här på forumet, men så läste jag om en som fått lån trots ca 60 % uc risk. I mitt desperata läge så ansökte jag om 25.000 kr och hör och häpna jag fick det!
Minuc säger att jag har en uc risk på ca 26 % medan uc kopian från Thorn säger uc risk 10 % och kreditrådet 'kredit bör beviljas'.
Utseendemässigt så ser uc'n från Lendo och Thorn likadan ut förutom betyget. Har även fått nej från Sambla och Advisa samt NC Finance, Brixo och Balanzia.......så jag var verkligen 'rökt' men inte hos Thorn.
Oh ja, jag är väl medveten om höga räntor osv men att bli löst ur knipan var värt allt. Min knipa gjorde att jag för första gången bad om hjälp här i forumet men utan framgång.
Mina förutsättningar har länge varit 3 bet.anm inkl misslyckat utmätningsförsök 2017. Ink ca 500 tusen. Ränteavdrag ca 70 tusen, inga synliga krediter/kreditengagemang. Dragit på mig 6 förfrågningar nu.
Klart man undrar: Thorn via Lendo vs Thorn direkt. Varför skillnad?
Eftersom jag endast söker långivare som godtar bet.anm så funderar jag på ex.vis BigBank som många förmedlare har. BigBank säger ju: Du får max ha 5 betalningsanmärkningar. Samtliga av dessa måste vara äldre än 6 månader gamla. Då undrar jag om man som i mitt fall ska ansöka direkt via långivaren...för då jag prövat de förmedlare som säger sig samarbeta med långivare som accepterar bet.anm så får jag nej. Förstår ju att även andra aspekter kan spela in såsom högt underskott av kapital, men trots allt så funderar jag på vilket sätt man blir 'sorterad' hos en förmedlare. Kommer inte söka BigBank då jag för denna gången redde upp min situation. Min medicinkostnad och uppkomna sjuksituation löste Thorn vilket jag är oerhört tacksam för.
När man ber om hjälp så är man på gränsen att ge upp. Ingen annan än Thorn hjälpte mig så hur ger jag igen till någon som behöver nu när jag kan, jo det blev en slant till Stadsmissionen och de hemlösa nu i Coronatider. Jag tänkte ju belöna någon hjälpsam här på forumet med dubbel återbet men tillslut blev det Stadsmissionen som fick belöningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp